Saturday, January 31, 2009

something to remember

September by Earth Wind and Fire.

Do you remember the 21st night of september?
Love was changing the minds of pretenders
While chasing the clouds away

Our hearts were ringing
In the key that our souls were singing.
As we danced in the night,
Remember how the stars stole the night away

Ba de ya - say do you remember
Ba de ya - dancing in september
Ba de ya - never was a cloudy day

My thoughts are with you
Holding hands with your heart to see you
Only blue talk and love,
Remember how we knew love was here to stay

Now december found the love that we shared in september.
Only blue talk and love,
Remember the true love we share today

Ba de ya - say do you remember
Ba de ya - dancing in september
Ba de ya - never was a cloudy day

Ba de ya - say do you remember
Ba de ya - dancing in september
Ba de ya - golden dreams were shiny days

this song is from 1978, and it's still damn nice to me. XD
i love the way the lyrics are phrased, it's so funky and all.

i woke up at 11, slept at 3.
played a bit, but i lost 8 bucks.
haha, tonight i'm going to my uncle's place to play cards and stuff.

i think i'll go get my haircut today, it's kinda long and frizzy.
haha, maybe i'll get an afro like the guys in the video.

you keep me falling for september

it has been a tough 3 days of school, work, the late nights, the sleep deprivation, but in a way,
it has been rewarding.
haha, i'm at my uncle's house, blogging on my cousin's com (thank you. :D )
the adults are gambling outside and i need to join them soon.

so far, i'm still, listening to how deep is your love by the bee gees,
because mainstream songs now lack the poetic creativity of the oldies.

and you may not think i care for you,
when you know down inside that i really do.

hokay, i'm drunk after a few glasses of wine and i have a beer to finish.

so anyway, i'm gonna write a new song soon, hope it goes well. XD

Tuesday, January 27, 2009

am i worth your time, love and beauty.

i've been thinking of phrases for another song,
one that runs deep and sounds all jazz love that kind.

well, i earned quite an amount this year, just finished a card game and i'm at home now, with gp homework in front of me.
lao-ing yu sheng tomorrow (my treat)

iPanema is the song i wanna play really badly.
and i've also been bugging my dad to get me a guitar book.

omg, watch this guy, he's the reason for my new inspiration.

cool huh, i wanna play like him! :D

Saturday, January 24, 2009

Champagne for my real friends, real pain for my sham friends.

Yesterday night was a blast!
haha, we surprised shermaine at her house last night and she cried tears of joy.
lol, this was probaby the first time we surprised someone like that and it's also the first time she got surprised like that.
We got her presents, food and something to drink, and i wrote a song for her, which i probably won't post it on my blog(partly because i gave her the lyrics as well).

hokay, in this week, my status rose quickly. XD
1) Class Chairman of 08S28
2) Guitar Ensemble's Publicity Officer.

haha, i'm gonna have a well earned break this weekend!
ciao ppl.

Thursday, January 22, 2009

I hereby declare that the lyrics within the last two posts are mine!
lol, is that good enough? XD

i wanna sleep, but my mum came home and woke me up.
then now i'm finding songs by oasis.

Thursday, January 15, 2009

"how now brown cow?" - Heidi. "brown cows make milk?" - fiona. "......." - timothy

haha, the title's just for fun.

i just made a song,
it's called "The Daisy Day",
and i hereby claim this song, mine and NC16.


when all the papers are over and i don't have to wake up early tomorrow,
i find myself, yet again with nothing to do but ROT at home.

here's a pic of the sunset at SAF yatch club, my fav spot for fishing.
and if you add in the constant wind in your face, it makes up for a pretty relaxing spot.

and here's a pic of joel and i at a factory outlet store at tampines, cheryl took the photo.
it sells all the clothes that people don't want at outrageous prices!
haha, the pants were like 4XL.
i bought a long sleeved t-shirt for 3 bucks.

alright, peace out.

Wednesday, January 14, 2009

Forget our memories, forget our possibilities.

Linkin Park METEORA is still, my fav LP album.
i hate the new one.
just like Eagle's new album, they seem to be impotent when singing.

anyway, i feel sad, happy, guilty, tired and angry today. all emotions in a day how tiring is that?!

physics haha, nothing to say.

Monday, January 12, 2009

Wind makes the sky blue.

tomorrow will SUCK.
and what's worse, i'm sick with all the bloody wind blowing into my house constantly 24hours.
i think it's a windy 20 degrees outside.

i wanna sleep now because sleep never seems to be in my organiser.

Sunday, January 11, 2009

study for the government.

i am currently studying econs (just started today yea...)
-international trade
-international policies

and i haven't touched chem at all, seriously dead meat.

good luck to me.

Friday, January 9, 2009


haha, complications arised and poof, it was gone.
BUT STILL, it's my favourite out of the new album just like how "the take over the break's over" was and still is my fav.
jammed today, chasing cars and sugar we're going down was so bad, i wanna puke in my own mouth (swallow it).
i'm disgusted at my singing.
and because i despise my singing so much, i think the crowd will love it.
haha doesn't make sense?
it's not supposed to!
lol, just watch the performance and be horrified, yet amazed!

dad: xiang, wanna watch red cliff 2 tonight?
me: okay.
(goes down to get tickets)
so we're(mummy, daddy and i) watching the show at 2:50am later and yea....i think it'll be great.
i feel like such a slacker, someone slap me so i'll wake up quick.

OMG, my birthday is less than half a year! haha, still i think it's not fair, but heck, who cares?

from tomorrow onwards is mccafe night.
goodness, i've been studying there for almost a year and the permenant staff there don't even make friends with me (but trust me, the female staff aren't even hot).
LOL, which reminds me....i was there a few days ago, and i saw a girl sitting in front of me.
i swear, she looks just like jobel from sec school.
only indian.
hahaha, i was stunned for a few seconds (and no longer cuz i don't wanna give the impression that i'm stalking)

okok, back to random stuff on the net and games and such until the movie.

HELL OR GLORY, i don't want anything in between!

Thursday, January 8, 2009

The (shipped) Gold Standard

OMG, i'm in love with this song...

Sometimes I wanna quit this song and become an accountant now
But I'm no good at math and besides the dollar is down
Plant palm trees on Lake Michigan before it gets cold
I gotta feel the wind chill again before I get old

I wanna scream I love you from the top of my lungs
But I'm afraid that someone else will hear me
You can only blame your problems on my world for so long
Before it all becomes the same old song
As soon as we hit the hospital, I know we're gonna leave this town
And get new passports and get get get get get out now

All the yes men said no comment
My mouth got going wrong way and all the calls started to roll in
The time my dad caught me a horse shoe crab
And I asked him if throwing it back into the sea would bring our love back

I wanna scream I love you from the top of my lungs
But I'm afraid that someone else will hear me
You can only blame your problems on my world for so long
Before it all becomes the same old song
As soon as we hit the hospital, I know we're gonna leave this town
And get new passports get out now

Tell that boy I leave you alone
Like a storm, I turn my love
That's in the profit of both in the business of show

I wanna scream I love you from the top of my lungs
But I'm afraid that someone else will hear me
Woah I wanna scream I love you from the top of my lungs
But I'm afraid that someone else will hear me
You can only blame your problems on my world for so long
Before it all becomes the same old song
As soon as we hit the hospital, I know we're gonna leave this town (I know we're gonna leave this town)
And get new passports and get get get get get out now
Get get get get get out now

haha, especially when patrick says "crab", he says it so funny!
and the song is damn cute!

woke up at 11:30, spent 4 hours cleaning and re-stringing electric guitar!
mum suddenly called and offered joel and i a job TOMORROW OMG
went for tuition at 3, said hi to ethel at ben & jerry's,
went to bugis junction, then tuition.
tim didn't come today(menses...just joking) cuz he came back from school and was tired.
so after tuition, i went to maccafe at downtown to study physics until 9?
and when i reached home, i had a reunion with my PS3 that went for repairs. XD
at least it was free....
hokay, so tomorrow there's guitar in the morning, and work STRAIGHT after that.
on friday, nicholas, john and i are jamming in the guitar room, where there's everything.
2 drum sets....a couple of spoilt guitars and bass....7? amps....a few get the picture.
hope it all goes well!

oh yea, here's something disgusting for everyone.
has a fart ever made you ecstatic?
well, it did for me.
once, i was sleeping.
then i farted and the feeling was good.
so i kept laughing to myself and told myself to blog about it!
and i did....
kinda wrong.
haha, so anyway, i just realised that i can't grab lunch tomorrow because i gtg rush to work! darn.

ok, i'm gonna stop now because i don't know what to say.

Wednesday, January 7, 2009

yet another pimple joke.

still awake and alive at 2:02am.
ate indo-mee(thanks fiona) rendang flavoured.
now i'm going to starve to death....

6th of jan 2009 just went past people, one more week to ugh, tests..
i think i'll aim to pass, then i don't have to go for remedials.

for orientation, i can't play with ethel....they cancelled us because there are "too many" performances.
and at least i'm playing in the combo(stage) band with the ensemble friends.
so here goes:
1) Chasing cars - Snow Patrol
2) Sugar We're Going Down - FOB
3) Tiffany blews - FOB
Encore: Superman - 5 for fighting
i'll be singing all the songs and playing the guitar at the same time for three songs.
haha, that is if i can find the time to practise while i'm studying.
band members: livert-drums, john-rythm guitar/lead, nicholas-bass, me-vocals, rythm/lead guitar.
oh, and orientation night is on valentine's.

ok, i'm sleepy.
had tuition today, and tim's in the same class btw!

haha, was talking to ppl over msn and i said....
the next girlfriend i get must fall under that 3% of people who knows how to do fishing.

which is so true.

i don't know...
when i fish, my favourite thing to do is not really catching the fish.
it's staring into the wide open patches of white and blue littered all above me,
feeling the wind beneath my chin,
hearing the waves play their symphony in motion,
and for a brief moment,
i feel non-existent, but very much alive in spirit,
longing for every moment like this one to continue,
it's better than being in love,
better in every way.

Monday, January 5, 2009

sugar rush.

and i DO NOT have the mood to study for my exams.
basically, i can only think of one logical reason:
my hair's too long.
it's because my hair is long that i don't feel fresh everytime, hence the laziness and lack of self-motivation.
therefore, i am going to have my hair cut tomorrow.

seems like orientation night is going to be a blast especially when we have our song titles now, and hopefully, there's enough practise sessions.

i slept really late last night, and i think i only got 2 hours of sleep before hitting the alarm clock and rushing off to school for guitar.


wasted the whole day doing half-hearted things that make myself look bad.

i think if i can't sleep tonight, i'd probably clean my electric guitar.

ok, just signed up for deferment till Dec2009.
really scary stuff, i mean the NS portal makes NS sound fun when everyone basically knows it's compulsory and they have no choice. sigh sigh.

new year resolution for 2009:
-stop living in my dreams.

Saturday, January 3, 2009

Vacancy by Kylee.
This is the end theme of Xam'd: Lost Memories, a wonderful anime that i'm currently watching.

and this book of FFX guitar collections tops the "i want" list.
haha, can't find it in s'pore, have to import, but got no financial capabilities to puchase this asset.

ok, i just realised that they've stopped showing xam'd.
i am sad.

oh well.

my family is watching ip man now and i think we're going to the yatch clud later.
where i'll do some fishing. XD

Thursday, January 1, 2009

Second Post of 2009.

i just realised that i have neglected you for so long.
you have stayed in a corner, never moving forwards or backwards.
you still stand tall and firm, with that unwavering spirit.
even though there are holes that drown your emotions,
i know you well enough.
i know you're crying for me,
for my warm loving hands,
to cast you into the ocean of love.
it is my fault,
i admit,
that lately times have been rough,
and i have work to do,
but that don't mean i don't love you no more,
for who you are,
what you are.
and so my fishing rod...
i will go fishing soon.
i love you,
until you break and i have to get a new one.

haha, was supposed to go fishing at the yatch club today, but it was raining cows and goats.

tomorrow is the party and i think i might be cycling there ha ha.

i wanna thank fiona for the indo-mee (9 packets cuz heidi TOOK ONE) and for the photo.
haha, i'm keeping my indo-mee in my room and not the kitchen because i don't want my psychotic maid to steal my indo-mee.

here's like the enlarged version of the photo, well not the same one but still the same people. XD

alright, i gotta go town tomorrow, better get some shut eye.

The New Year Post (not the chinese one)

haha, 4:10am in the morning and i can't sleep well.
in fact, i haven't been sleeping well for the past few nights, just thinking about 2008 and 2009(A'lvls)
i'm glad i met up with almost the whole BC(except josh coz he was going out with family), and everyone's as funny and lame as always.
hahahaha, i love the tree joke that riz told me and the one about the king's guards that lim told.
i think i can entertain people better now.
(entertainment skill +1)

so there's an 08S28 pot luck this fri at shermaine's place, and i DON'T KNOW WHAT TO BRING.

new year resolution:
2) re-emphasize what's on point 1.
3) do my best so that the ensemble can get gold with honours for SYF
4) make more new year resolutions starting from point 5.

haha, it's only been 4hrs 16mins, can't expect much yeah?

i get to perform twice on orientation night, one is with the combo band in the guitar ensemble and the other is an accoustic with ethel.
although, there's been no word on any of the songs for both performances.

i hope they let me play one of FOB's new songs, cuz i modified the tabs from ultimate guitar and it sounds damn right!

the music at downtown stopped at 3++

i'm going to the beach later in the day! haha, have not soaked up the sun's rays for quite some time now. think i'll go play soccer.

okok, somehow i'm better at memorising the guitar rhythms than the lyrics.
so i'll go play now till morning.

maybe i'll just sleep at the beach.

thanks heidi, fiona, lim, sonia, riz, tim, shiwee for today, it was really fun and bastard as always, let's have a great year ahead.

PS: shi wee has finished his holiday homework!!! yay!!!

pps: i am barely halfway and some people didn't realise that there was any till a few days ago.